PODJETJE


Databox

 
Leto ustanovitve: 2012
Spletna stran: http://www.databox.com
Uspeh podjetja je odvisen od hitrih in ustreznih poslovnih odločitev njegovega vodstva oziroma managerjev, ti pa le te sprejemajo na podlagi različnih kazalnikov poslovanja podjetja. Da bodo te odločitve prave je zelo pomembno, da so jim dosegljive ob pravem času in da so enostavne za upravljanje. Sliši se preprosto, vendar do danes kljub pametnim telefonom, tablicam in drugim elektronskim medijem, le te niso bile dosegljive na tak način. Priložnost, ki so jo zaznali v podjetju Zeppelin in jo realizirali v okviru produkta Databox.

Zgodba mladega uspešnega podjetja se prične na Ptuju leta 2002, ko je mlad in zagnan Davorin Gabrovec pričel s svojim prvim podjetniškim projektom v okviru podjetja Intera d.o.o.. Od takrat do danes je podjetnik s soustanovitelji in sodelavci uspešno zagnal več podjetniških idej, med drugim tudi zgodbo Flower, ki je nekakšen Facebook za podjetja. Največji uspeh pa se jim obeta prav s produktom Databox. Tukaj je pomembno izpostaviti, da mora podjetnik znati poiskati tako imenovani »product market fit«, kar pomeni, da razvije pravi produkt za pravo ciljno skupino kupcev. Če ugotovi, da s produktom ne rešuje bodisi prave »bolečine« ali pa ne na prav način, mora podjetnik spremeniti enega izmed elementov svojega poslovnega modela oz. »pivotirati«. Prav to so počeli Davorin in sodelavci ter razvili izvrsten produkt, mobilno aplikacijo, ki omogoča direktorjem in menedžerjem enostaven dostop do ključnih podatkov o poslovanju podjetja in to kar preko pametnih telefonov.

Vstop na trg 

Produkt je podjetje lansiralo na tržišče marca 2013 in sicer s spletno aplikacijo Zeppelin, ki so jo ponudili nekaj več kot 2000 uporabnikom. Odziv uporabnikov je bil, da te ključne podatke sicer nujno potrebujejo, vendar prek mobilnega telefona, saj so veliko svojega časa odsotni iz pisarn. Tako je sledil razvoj prve verzije mobilne aplikacije, ki so jo na trg lansirali maja z imenom »Zeppelin« za iPhone. Kmalu so dobili potrditev, da je bila to prava odločitev. Nato so se odpravili med kupce in opravili še nekaj več kot 100 intervjujev z vodilnimi kadri iz nekaterih velikih podjetij v Bostonu. Ugotovili so, da je elektronska pošta še vedno edini način, kako managerji dostopajo do podatkov. Običajno en od analitikov podjetja posodablja številke v razpredelnicah in jih potem pošilja preko elektronske pošte. Vsako jutro. Ponekod so managerji odprli priponko in začeli povečevati sliko na ekranu, zato da bi videli podatke v ogromni razpredelnici na malem ekranu mobilnega telefona. Na podlagi informacij, ki so jih tako pridobili so se odločili, da produkt v celoti realizirajo v obliki mobilne aplikacije. Čez poletje je nastala popolnoma nova aplikacija za iPhone, v celoti prilagojena novemu applovemu operacijskemu sistemu iOS 7. Prvi odzivi so bili fenomenalni. Sledila je sprememba imena iz Zeppelin v Databox, ker je na začetku poti veliko lažje začeti z opisnim imenom.
Databox je tako ena prvih rešitev z »mobile first pristopom«, kar pomeni, da je namenjena izključno uporabi na mobilnih napravah. Po besedah Vlade Petrovića, soustanovitelja podjetja in vodje razvoja, sodobne analitične in Business Intelligence rešitve sicer omogočajo širok detajlni pogled podatkov poslovanja, a bile so razvite za analitike in IT oddelke, ne za ljudi, ki dejansko vodijo posel in bolj potrebujejo pogled nad celotno sliko.

Potrditev, da so na pravi poti

Najprej so bili že leta 2012 sprejeti v TechStars, enega najboljših podjetniških inkubatorjev na svetu, ki vsako leto sprejme le 1% najboljših med vsemi prijavljenimi. Tam so dovršili produkt in ga oktobra 2013 predstavili na DEMO tehnološki konferenci v Silicijevi dolini. Prejeli so glavno nagrado v svoji kategoriji za najboljši »Big Data« startup. To je bil trenutek, ko se začeli zavedati, da so na pravi poti.

Ključni so pravi sodelavci 

Davorin Gabrovec že od vsega začetka vodi ekipo sodelavcev in tudi sodeluje pri njihovi izbiri. Jedro ekipe dobro funkcionira že leta. Iščejo pa vrhunske kadre za namene razvoja in to v Sloveniji, saj ima podjetje sedež v Bostonu, razvojni oddelek pa še zmeraj na Ptuju. Naj izpostavimo, da se je njihovim vrstam pridružil tudi Chuck Goldman, nekdanji direktor Applove divizije za podjetja in korporacije.  


 
 
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!